Matematika v terénu

     Počítání trošku jinak je zábava.
     V pondělí 25. března 2013 jsme tři vyučovací hodiny měli nový předmět - matematiku v terénu. Přijel za námi inženýr Martin Kříž až z Jihlavy - Chaloupek. Přišel k nám do třídy a my jsme začali pracovat. Napsali jsme si jmenovku na lepicí pásku a tu jsme nalepili na tričko. Pak jsme se rozdělili na skupinky. V nich jsme si zvolili vedoucího, měřiče, zapisovatele a nosiče. Dostali jsme i nějaká měřidla a desky. Pak jsme šli do šatny se obléci a vydali jsme se k letnímu kinu. Pan Martin Kříž nám ukázal, jak máme měřit stromy. Pak nám přidělil dva a u nich jsme měli zjistit délku a šířku. Museli jsme také určit, jak se strom jmenuje. Nakonec jsme si našli klacek a vrátili se do třídy. Tady jsme pomocí tabulek vypočítali, kolik mají naše stromy kubíků dřeva. Naše měly 15,29 m3. Na závěr jsme soutěžili, kdo zlomí klacek přesně na půl metru. Vyhrála jsem první místo. Byla to nejzajímavější matematika. Lenka Všianská, 6. B
     Kromě dětí se vzdělávali v tom samém tématu i učitelé. Učili se, jakým způsobem učit děti zajímavě matematiku ve třídě i venku, jak využít přírodu kolem nás k netradičním a praktickým matematickým příkladům.