Stručný obsah projektu: | ||
Projekt „Chceme-li změnit svět, musíme být změnou sami“ má napomoci současnému uskutečňování realizace kurikulární změny na
základní škole s počtem necelých 1400 žáku a 90 pedagogickými pracovníky. Vychází ze strategie dlouhodobých cílu a potřebných
změn, kterými reaguje na společenský vývoj České republiky, EU a vychází z údajů, které jsou uveřejňovány v mezinárodních
výzkumech (oblast srovnávání vědomostí a dovedností žáků, vztah k celoživotnímu vzdělávání). Reaguje na potřeby vzdělávání
pedagogických pracovníků při zavádění týmové spolupráce, uplatňování a prohlubování nových metod a forem práce, rozvoje
komunikacních dovedností, a to pracovních, občanských i sociálních, schopnost rešit problémy, způsoby hodnocení a evaluace. Učí
pedagogy formulovat úroveň vzdělávání na základě vytyčených a jasně formulovaných kompetencí. Otvírá možnosti široké
spolupráce v rámci profesních skupin i celých pedagogických sborů. Vytvoří prostor pro osobnostní a sociální výchovu žáku.
Učitelé nemají na základě dosavadního pedagogického vzdělávání a praxe potřebné profesní kompetence k realizaci změn,
spojených s kurikulární reformou škol, která je založena na partnerství učitel - žák. Chceme zprostředkovat pedagogickým
pracovníkům vzdělávání, které je plně v souladu se současnými evropskými trendy. Tím, že přitom budeme spolupracovat i se
zřizovatelem a zástupci rodičovské veřejnosti, zajistíme, aby se do školního vzdělávacího programu promítly jak cíle národní
vzdělávací politiky, tak záměry a požadavky sociálních partnerů školy a našeho regionu. Budeme reagovat na aktuální i perspektivní
potřeby každého žáka a ovlivnovat jeho kvality duležité pro komunikaci, spolupráci a adaptaci v soucasném svete.
Do projektu navrhujeme zaradit kurzy na získání profesních kompetencí a jejich aplikace přímo do pedagogické praxe a života celé
školy, neboť životní dovednosti se dají žákum předávat jako každé jiné. Stejně tak jsou klíčovými aktivitami projektu semináře, které
vytvářejí podmínky pro sdílení zkušeností a příkladu dobré praxe pro další pedagogické pracovníky škol v boskovickém regionu.
Významným nástrojem tohoto sdílení bude využití portálu jihomoravského kraje a regionálního portálu města Boskovice.
K aktivitám projektu patří: |