Projekt - Učitelé dětem

Projekt: Učitelé dětem
Třída: I. E
Vyučující: Alena Dvořáčková
Název dílny: Děti jako já


Realizace projektu:
Děti si přinesly do školy svoji nejoblíbenější hračku a představily ji spolužákům. Povídaly si o tom, kdo má co rád (barvu, zvířátko, jídlo, pohádkou postavu, knížku, vyučovací předměty ve škole, kamarády apod.), jak se od sebe liší a co naopak mají společného.

V hlavní části projektového dne "cestovaly" po Zemi a "navštívily" jiné děti ve všech světadílech. Dověděly se zajímavosti o jejich životě, rodině, škole a hrách. Vyzkoušely si, jak si hrají indiáni, Eskymáci a australské děti. Nejvíce se jim líbila hra afrických dětí - Ulugudugudu a byly překvapené příběhem malé Míny z Indie, která nemá žádné hračky.

Ve druhé části dopoledního programu pracovaly děti ve výtvarné a pracovní dílně. Společně vytvořily koláž rukou "Naše třída" a vyrobily pro svého kamaráda hračku - "Pohárek s kuličkou".

Výstupy: nástěnka ve třídě, vyrobené hračky, koláž, fotografie

Pomůcky: knížka Děti jako já, mapa Světa, glóbus, výtvarné potřeby, hračky, potřeby pro hry

Projekt: Učitelé dětem
Třída: I. F
Vyučující: Danuše Šamšulová
Název dílny: Do světa za kamarády


Aktivity:
1. Seznámení s mapou a glóbusem (světadíly)
2. Beseda nad knihami - děti z různých stran světa
3. Tvořivé práce ve skupinách (domalovat vhodný
oděv a vyrobit indiánskou čelenku)
4. Zábavné a pohybové hry z jiných zemí
5. Vyhodnocení práce skupin

Výstupy:
výrobky, nástěnka, fotodokumentace

Projekt: Učitelé dětem
Třída: II. D
Vyučující: Eva Tichá
Název dílen: My děti, Bonbónek, Kamarádka kultura


Projekt Učitelé dětem byl ve II. D založen především na citovém prožitku, na uvědomování si sebe sama a na vytváření sociálních vazeb a pozitivních vztahů mezi dětmi. Důležité bylo pochopení společných rysů a vlastností, ale také mnoha odlišností.
Na tento den byly pro děti připravený 3 dílny - výtvarná, pracovní a dílna v Muzeu Boskovicka. První dílna s názvem My děti vedla děti k pochopení jedinečnosti a originality každého žáka, který má však současně mnoho společného se svými kamarády a ostatními dětmi. Druhá dílna s názvem Bonbónek přinesla žákům mnoho výpovědí o sobě samých. Děti měly napsat svým spolužákům na vystřižený bonbón z papíru něco pěkného, bonbónky kolovaly od jednoho k druhému a nejkrásnější bylo "rozbalení" a chvilka tichého čtení, které mělo na děti velký emocionální dopad. Vyvrcholením byla návštěva Muzea Boskovicka, které připravilo pro děti prohlídku stálých expozic a dílnu Kamarádka kultura. Po krátkém seznámení s minulostí a s nejstaršími kulturami si děti mohly vyzkoušet tkaní látek, výrobu nádob z hrnčířské hlíny, drcení obilí mezi dvěma kameny, přípravu kaše z mouky a vody nebo opracování měděného drátku. Všechny tyto praktické činnosti dotvářely představu, že i dříve měli lidé mnoho společného, ale také se vždy něčím odlišovali.