Projekt Hra na město

     Projekt Hra na město nabídl žákům 6. tříd poznat blíž město, kde většina z nich žije. Tento projekt probíhal v únoru a březnu v rámci předmětu Výchova k občanství ve spolupráci s učiteli dalších vyučovacích předmětů - českého a anglického jazyka, výtvarné výchovy, dějepisu a zeměpisu.

Výchova k občanství - Mgr. Pavlína Pulcová
     Žáci vyjadřovali citový vztah ke svému městu, všímali si atraktivit, kulturních a sportovních akcí i toho, co by ve městě změnili, ale získali i spoustu nových informací. Připomněli si pověst o založení Boskovic i významné rodáky. Dozvěděli se, kolik mají Boskovice obyvatel a které obce patří k našemu městu. Dále zjistili, že město by nemohlo existovat bez Městského úřadu, kde se scházejí zastupitelé v čele se starostou. V dalších aktivitách se seznámili s jednotlivými odbory MěÚ a jejich činností. Žáci byli rozděleni do skupin a každá z nich přiřazovala k jednotlivému odboru konkrétní životní příklady občanů našeho města. Vyvrcholením celého projektu byla samotná návštěva Městského úřadu. Šesťáci zavítali na obě budovy - na náměstí 9. května i na Masarykovo náměstí. Měli za úkol ve dvojicích navštívit jednotlivé odbory a zjistit základní informace o náplni práce zaměstnanců, o tom, jaké tiskopisy vyplňují občané, kteří sem přicházejí apod. Žáci si zároveň vyzkoušeli, jak jednat s cizími dospělými osobami, jak je vhodně oslovit.

Výtvarná výchova - Mgr. Anna Kocmanová
     Žáci vytvořili dle své fantazie makety dveří jednotlivých odborů Městského úřadu (s ohledem na náplň jejich práce).

Anglický jazyk - Mgr. Ivana Halouzková
     Paní učitelka zvolila téma Mé vysněné město (My Dream City). Žáci ve dvojicích nebo samostatně nakreslili, vyrobili jednotlivé budovy, kterým přidělili svůj název. Ve druhé fázi bylo jejich úkolem společně vytvořit plánek takového vysněného města. V závěrečné fázi procvičovali v konverzaci některé slovesné vazby a slovní zásobu.

Dějepis - PhDr. Dana Fidlerová
     Žáci se v předmětu právě zabývali starověkými staroorientálními civilizacemi (kolem roku 2 000 př.n.l.) s ohledem na přírodní poměry, způsob života lidí, stavby, písmo, umění, vědu, vynálezy a také města. Ve starověku lidé žili ve městech a městských státech. Žáci se snažili vypátrat, jak to v této době asi vypadalo na Boskovicku. Pokusili se svoje představy zaznamenat. Ve skupinách shromažďovali materiály o starověkém Egyptě, Mezopotámii, Indii a informace o Boskovicích. Pozvali do třídy paní archeoložku, aby jim popovídala o výzkumu na Boskovicku. Dozvěděli se o posledních výzkumech na náměstí v Boskovicích a za nemocnicí. Ocenili, že hmotné prameny si mohli i osahat. Představy dětí se částečně podobaly skutečnosti. Zajímavé bylo uvědomovat si různou úroveň vývoje civilizací ve srovnatelné době. Žáci si mylně mysleli, že Boskovice už měly svůj název, vládce, lepší stavby i písmo.

Český jazyk - Mgr. Pavla Živná
     Během jedné hodiny žáci zapsali na tabuli několik otázek, které by se vztahovaly k našemu městu a životu v něm. Z nich prostřednictvím hlasování vybrali konečných pět otázek. Ty si žáci předepsali na pracovní list, kam doplnili též kolonku pohlaví a věk. Následující hodinu se vydali na náměstí TGM, kde měli žáci za úkol oslovit jednoho kolemjdoucího a položit mu všechny otázky. Žáci měli půl na půl rozděleno, kdo osloví ženy a kdo muže. Kromě ankety samotné měli žáci také za úkol slušně pozdravit, oslovit dotazovaného a představit se. Po ukončení ankety se vydali zpět do školy a krátce prodiskutovali, jaké pocity žáci z ankety mají, jaké reakce se jim od oslovených dostávaly, zda bylo lehké "sehnat" odpovědi. V hodině slohu žáci 6. E psali dopis na téma: "Návštěva MěÚ" a zprávu o projektu Hra na město.

Zeměpis - 6. E - Mgr. Vlasta Pulcová
     Žáci pracovali s plánem města Boskovice a vlastivědnou mapou okolí Boskovic. Učili se orientovat plán a mapu, hledali významné instituce města a obce ve správním obvodu města Boskovice. Dále pracovali s internetem - www. mapy.cz, idos.cz. Zjišťovali dostupnost budov MěÚ Boskovice veřejnými dopravními prostředky, zeměpisnou polohu (zeměpisná šířka a délka ) významných institucí města, možnosti parkování apod.

Zeměpis - 6. F - Mgr. Michal Gebel
     Žáci pracovali ve skupinách. Hlavní pomůckou byl mapový plán Boskovic. Měli za úkol vykreslovat do mapového podkladu konkrétní téma. Nabízená témata byla:
1. průmyslové objekty a závody, oblast výroby
2. oblasti cestovního ruchu - památky, hrad, zámek, westernové městečko...
3. školy a školská zařízení
4. sportoviště, včetně lázní, sauny, hřiště...
5. chaty a chatové oblasti, rekreační zóny
Po skončení následovala diskuze o současném stavu, vyhlídky do budoucna, možnost nápravy, popř. rozšíření atd.