|
Náš životní styl – odpady |
V průběhu měsíce září se žáci 7. ročníku na ZŠ Slovákova věnovali v hodinách Vko ekologicky zaměřenému projektu s názvem Náš životní styl – odpady.
Vstupní aktivitou se stala osmisměrka, v níž jsme hledali názvy nejčastěji diskutovaných druhů odpadů. Poté jsme také řešili, jak s nimi nakládat. Do následného pracovního listu si pak žáci zaznamenali, co všechno v oblasti třídění už ví, co praktikují nebo co si myslí. V krátkém dokumentu brněnské spalovny Sako jsme pak hledali odpovědi na další otázky. Výsledné správné odpovědi nás následně dovedly až k potřebě jít se podívat, jak to tedy s námi vytříděným odpadem vlastně je.
A tak nás kroky zavedly až na místní třídicí linku, kde jsme si kromě odpadů prohlédli též stroje a zařízení, jež pomáhají odpady lisovat. S takto získanými poznatky pak na žáky čekala ještě přednáška společnosti Tonda Obal na cestách, při níž si znovu prošli cestu třídění či recyklace odpadů.
Nakonec jsme společné putování zakončili hrou na učitele a vzájemně jsme testovali naše získané znalosti dané problematiky. Úplnou tečkou za projektem v rámci Vko byla aktivita, při níž žáci do obkreslené dlaně dopsali, jak přispívají k ochraně naší planety oni sami.
Na dosavadní znalosti sedmáci dále navázali i v jiných předmětech, aby se problematice odpadů věnovali z více úhlů a aby pochopili, jak velkou roli v našich životech ekologie hraje.
V českém jazyce a výtvarné výchově jsme se se 7. G zaměřili na téma Voda a její ochrana. Žáci zhlédli video, pracovali s textem Spotřeba vody v domácnosti a jak ji snížit, kdy rozvíjeli svou čtenářskou gramotnost. Na základě textu pak tvořili buď sami, nebo ve skupinách motivační plakát, který následně prezentovali ostatním spolužákům.
Souběžně s tím žáci pracovali na příbězích, které se dotýkaly problematiky odpadů a znečištění vody, a poté je převáděli do podoby komiksů. Ve výtvarné výchově navíc ještě malovali na téma Voda a její ochrana.
Myslím, že se nám podařilo téma projektu smysluplně naplnit, žáci rozvíjeli schopnost spolupracovat a snad se i něco nového dozvěděli.
Mgr. Pavla Kotoučková Mgr. Pavlína Vítková
|
|
|
|