Dlouhodobý
cíl: 1. Posilujeme pozici EVVO v ŠVP
školy
Dílčí
cíl 1) Integrujeme průřezové téma Environmentální výchova do většiny
vyučovacích předmětů a uplatňujeme komplexní pojetí EVVO
v jednotlivých vyučovacích předmětech
Ukazatel
naplnění cíle:
·
postupné
zavádění ŠVP do praxe,
jeho ověřování, hodnocení a úpravy - od školního roku
2007/2008
·
aktivní spolupráce
koordinátorů EVVO jednotlivých pracovišť – společné schůzky 4krát
ročně a podle potřeby
Dílčí
cíl 2) Část tématu Environmentální výchovy realizujeme formou
projektů
Ukazatel naplnění
cíle:
·
celoškolní projekty
– 2 ročně
·
ročníkové projekty podle
ŠVP – 3 během školní docházky
·
další projekty (Den
zdraví, Zdravé zuby, Výchova odpovědného vztahu dětí ke
zvířatům, Dětství bez úrazu, Stonožka – Hnutí na vlastních nohou) –
každý žák v průběhu školní docházky
Dílčí cíl
3) Probíhá spolupráce v rámci jednotlivých předmětů
Ukazatel
naplnění cíle:
·
minimálně
jednou ročně proběhne projekt v každém ročníku, kde dochází
k provázanosti alespoň dvou předmětů
·
při
realizaci exkurzí, besed a výukových programů spolupracují vyučující
různých předmětů a následně jsou získané poznatky používány při
výuce různých oborů - vyučující všech předmětů jsou na poradách
přesně informováni o jednotlivých programech, ve sborovně je zaznamenán
každý program v nástěnném kalendáři a programy jsou připomínány
v týdenních plánech.
Dlouhodobý cíl: 2.
Zvyšujeme ekologické vědomí žáků, pracovníků školy, rodičů
a veřejnosti
Dílčí cíl 1)
Zapojujeme žáky aktivně
do EVVO na
škole
Ukazatel naplnění
cíle:
·
spolupráce se školním
parlamentem (žákovskou samosprávou) – schůzky 1krát měsíčně a
podle potřeby
·
informační nástěnka EVVO
– u hlavního vchodu,
v ekologické učebně, na nástěnce žákovské samosprávy
Dílčí cíl 2) Zvyšujeme ekologické vědomí
pracovníků školy, rodičů a veřejnosti
Ukazatel naplnění
cíle:
·
Dny otevřených dveří –
1krát ročně pro rodiče,
veřejnost a děti z MŠ
·
spolupráce při sběrových aktivitách
·
účast rodičů a veřejnosti
na akcích školy – slavnostní vítání prvňáčků, odchod žáků 9. tříd,
významná výročí školy a tradice, netradiční třídní
schůzky
·
prezentace aktivit EVVO
na nástěnkách ve třídách a na chodbách – průběžně během školního
roku
·
prezentace akcí a úspěchů
školy v rámci EVVO ve školním letáku Občasník ZŠ, na webových
stránkách školy, v místním a regionálním
tisku
Dílčí cíl 3)
Prosazujeme ekologizaci školy
Ukazatel
naplnění cíle:
·
pokračování v třídění odpadů –
zvýšit množství vytříděného odpadu
·
prosazování opatření
vedoucí k úspoře elektrické energie a vody – zateplení budovy a výměna oken od roku
2008
·
vytváření příjemného
prostředí, květinová výzdoba, barevná úprava interiérů od roku
2008
Dlouhodobý cíl: 3. Propagace
zdravého životního stylu
Dílčí
cíl 1) Realizace
projektu Zdravá škola
Ukazatel
naplnění cíle:
·
škola je
zařazena do sítě Zdravých škol, spolupracuje se Zdravým městem
Boskovice
·
na škole
probíhá projekt Zdravá záda, Zdravé zuby, Pitný režim atd. –
50 % žáků prvního stupně je zapojeno do
projektů
Dílčí
cíl 2) Podpora
zdravého životního stylu
Ukazatel
naplnění cíle:
·
v každé
třídě se věnují minimálně dvě vyučovací hodiny ve školním roce podpoře zdravého
životního stylu
·
vnitřní
vybavení a výzdoba (nástěnky) školy nabádá ke zdravému životnímu
stylu – během školního roku
·
pohybové aktivity
v životě dětí, denní režim – průběžně od roku
2008
2. Cíle v oblasti výchovně
vzdělávací
Dlouhodobý
cíl: 1. Žáci získávají poznatky, dovednosti a zkušenosti
v oblasti přírodních faktů a jejich zákonitostí
Dílčí
cíl 1) Vedeme žáky
k chápání základních
ekologických
souvislostí a uvědomování si environmentálních problémů
lokálního i globálního charakteru
Ukazatel
naplnění cíle:
·
žáci
se aktivně účastní diskuzí a besed o aktuálních celosvětových i
regionálních ekologických problémech ve třídě, školním parlamentu,
při regionálních konferencích ve městě
·
uvědomují si základní podmínky
života a seznamují se
zásadami trvale udržitelného života
·
snaží
se pochopit problémy jiných národů a jejich odlišnosti, zapojují se
dle svých možností do humanitární pomoci
Dílčí cíl 2) Vedeme žáky k uplatňování
získaných poznatků, dovedností a zkušeností z oblasti ochrany
životního prostředí v praktickém životě
Ukazatel naplnění
cíle:
·
žáci předchází tvorbě
odpadů a třídí odpad ve škole i doma
·
aktivně se zapojují do
péče o vnitřní prostředí školy i její okolí
·
záměrně nepoškozují
přírodu
·
osvojené znalosti,
dovednosti a postoje související s udržitelným rozvojem přenáší
do rodinného prostředí a svého okolí
Dlouhodobý cíl: 2. Vedeme
žáky ke kritickému myšlení a k rozhodnutí, které jsou
schopni
obhájit
Dílčí cíl 1) Podporujeme
a rozvíjíme kritické myšlení a komunikativní
schopnosti
žáků
Ukazatel naplnění
cíle:
·
žáci kriticky vyhodnocují
informace o stavu životního prostředí a zaujímají k nim vlastní
stanovisko
·
pracují s různými
informačními zdroji, diskutují o zjištěných informacích, zaujímají
stanovisko a zformulují
svoje názory na daný problém
·
vysvětlují a objasňují
příčiny a důsledky porušení rovnováhy v oblasti ekologické,
ekonomické a sociální
Dílčí cíl 2) Vedeme žáky k týmové
práci
Ukazatel naplnění cíle:
·
žáci při práci ve
skupinách uplatňují principy vzájemné pomoci, sounáležitosti
a vzájemného respektu
Dílčí cíl 3) Žáci mají
zodpovědný vztah k okolnímu prostředí, k přírodě i ke
zdraví
Ukazatel naplnění
cíle:
·
žáci neodhazují
odpadky,nepoškozují živou ani neživou přírodu
·
v rámci pracovních
činností žáci pečují o zeleň v okolí školy a přilehlém parku –
osázené nádoby na květiny, upravený trávník
·
jsou stanoveny služby
jednotlivých tříd, které se starají o úklid odpadků v blízkém
okolí školy – okolí školy je bez odpadků
·
jejich chování ve škole i
doma je v souladu s ekologickým způsobem
života
·
uvědomují si význam
života, chrání ho a
snaží se dodržovat zdravý životní styl
3.
Uplatňované
metody a formy práce
Dlouhodobý
cíl: 1. Pedagogové uplatňují postupy, metody a formy práce, které
vedou k naplňování výchovně vzdělávacích cílů
EVVO
Dílčí
cíl 1) Do výuky je zařazováno projektové
vyučování
Ukazatel naplnění
cíle:
·
Den bez aut, Evropský
týden mobility – celoškolní projekt, každý rok září –
říjen
·
Bezpečná cesta do školy –
1. a 2.
ročníky
·
Den Země – celoškolní
projekt, každý rok duben
·
Náš životní styl - odpady
– 4.
a 7. ročníky během školního
roku
·
Zdravé
zuby – 1. – 5. ročník
·
Dětství
bez úrazu – během školní docházky každý žák
·
Výchova
odpovědného vztahu dětí ke zvířatům – každý žák během školní
docházky na 1. stupni
·
Světový
den zdraví – během školní docházky každý žák
·
Stonožka
– Hnutí na vlastních nohou – každoročně 50%
žáků
Dílčí
cíl 2) Výuka probíhá v terénu
Ukazatel
naplnění cíle:
·
výukový
program v Moravském krasu ve spolupráci s PdF MU Brno
katedra geografie,
Rychtou Krásensko - žáci 6. ročníku
·
vycházky
do terénu – 1krát ročně každý žák
·
práce
na školním pozemku v rámci předmětu Pracovní činnosti –
průběžně každý žák
·
projektové
vyučování v terénu – 1krát
·
terénní
výukové programy ve spolupráci s odborníky dle aktuální nabídky
– 2krát během školní docházky
·
školní
výlety – 90% žáků
·
využití
terénu v okolí školy pro vlastní pozorování a práci
s přírodninami – každá třída 1krát ročně
·
využívání
školního pozemku, učebny v přírodě - každá třída navštíví
učebnu minimálně jednou během školního roku mimo výuku pracovních
činností
Dílčí
cíl 3) Výuka probíhá formou besedy, konference nebo
exkurze
Ukazatel
naplnění cíle:
·
beseda
s odborníkem na téma EVVO – 1krát během školní docházky na 1.
stupni a 1krát na 2. stupni
·
zástupci
školy (žáci, pedagogický doprovod) se každoročně účastní ekologické
konference pořádané městem Boskovice ke Dni životního prostředí –
vytvořená počítačová prezentace na dané téma
·
jednodenní
exkurze do provozu (sklárna Úsobrno, spalovna Brno, papírny, lesní
školka, zemědělský podnik, zahradnictví, arboretum, čistírna a
úpravna vody apod.) – 1krát během školní docházky na 1. stupni a
1krát na 2. stupni
Dílčí cíl 4) Výuka probíhá
v ekologických centrech
Ukazatel naplnění
cíle:
·
výukové programy v Lesní škole
Jezírko – 1. stupeň každý žák jednou během školní
docházky
·
výukové programy školského zařízení
environmentálního vzdělávání Lipka Brno, Rychta Krásensko a Lesní
škola Jezírko – 2. stupeň každý žák jednou během školní
docházky
Dlouhodobý cíl: 2. Škola
spolupracuje v oblasti EVVO s různými
subjekty
Dílčí cíl 1)
Spolupracujeme s Městským úřadem
Boskovice
Ukazatel naplnění
cíle:
·
Žákovská ekologická
konference – každoroční účast skupiny žáků
2. stupně s jedním
aktuálním příspěvkem
·
Den bez aut, Evropský
týden mobility -
1krát ročně celá
škola
·
Projekt „Třídění odpadů“
– od roku 2005
Dílčí cíl 2)
Spolupracujeme s dalšími organizacemi
Ukazatel naplnění
cíle:
·
účast v soutěži
Českého zahrádkářského svazu – 1. stupeň každý žák 1krát,
·
besedy v Městské
knihovně – 1krát za školní docházku každý žák
·
regionální soutěž ke Dni
Země ve spolupráci s DDM Boskovice – 5 žáků
9.
ročníků
·
účast v Běhu pro
zdraví ve spolupráci s DDM – každoroční účast 20
žáků
·
besedy v Městské
knihovně – každý žák během docházky na 1. stupni
2krát
·
programy Kulturního
zařízení města Boskovice – každý žák 2krát během školní
docházky
·
besedy s Městskou
policií – 2krát na 1. stupni, 1krát na 2. stupni každý žák během
školní docházky
·
výstavy Muzea Boskovice –
1krát na 1. stupni, 1krát na 2. stupni každý žák během školní
docházky
·
spolupráce s DDM
Boskovice – výtvarné a literární soutěže - průběžně během školní
docházky, regionální ekologická soutěž ke Dni Země pro žáky 9. tříd
– 5 žáků, školní výlety zaměřené na poznávání regionu –
1.
a 2. ročníky každoročně
·
výukové programy Centra
volného času Lužánky – během školní docházky
50% žáků
1krát
·
preventivní programy PPP
Blansko – 50% žáků během školní docházky 1krát
Dílčí cíl 3) Spolupracujeme s ostatními
školami
Ukazatele naplnění cíle:
·
spolupráce se střední
školou zdravotní – Den
Zdraví nebo Dětství bez úrazu
·
spolupráce
s mateřskou školou – návštěva předškoláků ve škole 1krát
ročně
·
spolupráce se
střední pedagogickou školou – pedagogická praxe studentů
Dílčí cíl 4) Spolupracujeme s rodiči a
veřejností
Ukazatel naplnění cíle:
·
sběrové dny papíru –
4krát ročně
·
další sběrové aktivity –
průběžně během školního roku
·
sponzorské aktivity –
1krát za dva roky
·
netradiční třídní schůzky
– 1krát za rok v každé
třídě
·
Den otevřených dveří –
1krát za
rok
·
akce rodičů s dětmi
v celoročních
projektech a soutěžích
školní družiny – 2krát ročně
Dílčí cíl
5) Vedení portfolia žáků
Ukazatel
naplnění cíle:
·
v každé
třídě je vytvořen prostor na uložení portfolia – polička, skříň,
lavice, atd.
·
žáci mají
založené archivační boxy nebo jiné složky na ukládání svých prací –
portfolio, v každé třídě školního roku
2010/2011
Dílčí cíl
6) Využití školního
vlastivědného
putování k EVVO
Ukazatel
naplnění cíle:
·
během
školního vlastivědného putování (výletu) žáci navštíví přírodní nebo
kulturní zajímavost České republiky
·
školní
vlastivědné putování je organizováno tak, aby žáci měli co nejširší
kontakt s přírodou
·
v prvním
až pátém ročníku proběhne jednodenní školní vlastivědné putování,
v šestém a sedmém ročníku dvoudenní a v osmém a devátém
ročníku třídenní
Dlouhodobý cíl: 3.
Pečujeme o žáky se zájmem o přírodu
Dílčí cíl 1) Nabízíme
žákům volitelný předmět
Ukazatel naplnění
cíle:
·
volitelný předmět
Přírodovědný seminář – 7., 8. a 9. ročník
Dílčí cíl
2) Celoročně pracuje ekologický kroužek
Ukazatel
naplnění cíle:
·
ekologický kroužek pro
žáky 2. stupně – od školního roku 2008/2009
·
ekologický kroužek pro žáky
1. stupně – od školního roku 2009/2010
Dílčí
cíl 3) Umožňujeme žákům
zapojení do soutěží a olympiád
Ukazatel naplnění cíle:
·
regionální soutěž ke Dni
Země – účast 5 žáků 9. tříd každoročně
·
přírodovědné olympiády–
každoročně
·
školní soutěž u
příležitosti Dne Země – pro žáky 1. stupně
·
výtvarné a literární
soutěže s tematikou EVVO – 1krát průběžně během školní
docházky 50% žáků
·
školní fotografická
soutěž s tématem EVVO – každoročně v září, účast 20
soutěžících
Dílčí cíl 4)
Nabízíme žákům mimoškolní činnosti
Ukazatel naplnění
cíle:
·
účast na akcích
ekologických středisek – jednou měsíčně aktuální nabídka pro všechny
žáky v ekologickém informačním centru
·
nabídka zájmových kroužků
DDM Boskovice – každý rok v září informační letáčky a přihlášky pro
všechny žáky, celoročně nabídka v ekologickém informačním
centru
·
aktuální informace o
ekologických aktivitách v Boskovicích a blízkém regionu –
celoročně v ekologickém informačním
centru
Dílčí cíl 5)
Prezentujeme ekologické aktivity žáků
Ukazatel
naplnění cíle:
·
školní časopis Slováček –
1 článek měsíčně
·
Občasník ZŠ pro rodiče –
4krát ročně
·
webové stránky školy – 1
příspěvek
měsíčně
·
regionální a místní tisk
– 2 články ročně
·
Žákovská galerie
výtvarných prací a fotografií – stálá výstava od roku
2008
·
informační nástěnka u
hlavního vchodu – aktuálně
Dílčí
cíl 6) Ozelenění školy - koutky přírody
Ukazatel
naplnění cíle:
·
v každé
třídě i na chodbách jsou živé rostliny, v předmětu pracovní
činnosti žáci pečují o
květiny na chodbách
·
žáci mají
možnost po dohodě s třídním učitelem chovat ve třídě drobná
domácí zvířata ( křečky atd.)
Dlouhodobý
cíl: 1. Škola má vhodné prostorové a materiální podmínky pro
EVVO.
Dílčí
cíl 1) Budujeme
specializovanou
učebnu
přírodopisu a vybavujeme kabinet přírodopisu vhodnými
pomůckami
Ukazatel naplnění
cíle:
·
vybavení učebny novým
stavitelným nábytkem –
rok 2010
·
instalace interaktivní tabule – rok
2008
·
pozorovací preparační
misky – 20 ks
·
laboratorní soupravy –
pro 1 třídu
·
binokulární lupy – 4 ks
·
moderní nástěnné obrazy –
4 ks
Dílčí cíl 2) Budujeme
ekologickou učebnu a informační centrum pro děti i
dospělé
Ukazatel naplnění
cíle:
·
získání financí na vybudování učebny – do
roku 2010
·
vybudování ekologické
učebny – do roku 2011
·
vybudování informačního
centra – do roku 2011
·
knihovnička zaměřená na
EVVO – do roku
2011
·
učební pomůcky – krabice
Jehličí, Voda apod. – do roku 2011
·
nádoby na třídění odpadu
– 6 kusů, do roku 2010
·
malá meteorologická
stanice – do roku 2011
·
laminátor – do roku
2011
·
didaktická technika – PC
s internetem, televize s videem a DVD přehrávačem, do roku
2015
·
koutek živé přírody –
pokojové květiny, akvárium, terárium, do roku
2015
·
dalekohledy – 2 ks, lupy
– 10 ks, 1 digitální fotoaparát, do roku 2015
·
žákovské sbírky a soubory
přírodnin, fotografií, herbáře rostlin – 5 sbírek a souborů do
roku 2011
·
meteorologická stanice –
do roku 2012
Dílčí cíl 3) Využíváme
školní zahradu pro
výuku, budujeme (pečujeme o) přírodní učebnu
Ukazatel naplnění
cíle:
·
vytvoření projektu učebny
– do roku 2015
·
získání financí na
vybudování učebny – do roku 2018
·
vybudování učebny – do
roku 2019
·
využití terénu
v okolí školy pro vlastní pozorování a práci
s přírodninami – každá třída 1krát ročně
·
práce na školním pozemku
– jednotlivé
ročníky podle
učebního plánu ŠVP a stávajících učebních osnov v rámci
vyučovacího předmětu Pracovní činnosti
·
péče o školní pozemek a
učebnu v přírodě
Dílčí
cíl 3) Úprava atria
Ukazatel
naplnění cíle:
·
atrium
(venkovní prostor vybudovaný z recyklovaných materiálů)
rozšíření možností výuky
·
jednotlivé
rostliny v prostoru atria jsou opatřeny popisky – do roku
2009
·
údržba
zeleně v atriu
Dlouhodobý díl: 2. Provoz
školy je šetrný k životnímu prostředí
Dílčí cíl1) Pokračujeme
v třídění odpadů
Ukazatel naplnění
cíle:
·
sběr papíru – 4krát nebo
2krát ročně sběrový den, průběžně během školního roku v každé
třídě
·
sběr hliníku – 2krát
ročně sběrový den, průběžně během školního roku v každé
třídě
·
sběr pomerančové kůry
–každoročně říjen –
duben
·
sběr nápojových kartonů –
průběžně během školního roku, sběrné nádoby
na chodbách
·
sběr PET lahví – průběžně
během školního roku, sběrné nádoby na chodbách
·
sběr vybitých baterií –
průběžně, sběrná nádoba na chodbě u hlavního
vchodu
·
sběrné nádoby –
v každé učebně 2 ks (papír, hliník), na chodbách dle
potřeby
·
využívání kompostérů na
školním pozemku a v okolí školy
·
třídění plastových
kelímků – zahájení do roku 2018
·
spolupráce s firmou
SITA při zajišťování odvozu odpadu – průběžně dle
potřeby
Dílčí cíl 2) Snižujeme
spotřebu energie, vody a jiných surovin
Ukazatel naplnění
cíle:
·
zateplení budovy – do
roku 2018
·
výměna oken – do roku
2015
·
zásady ekonomického a
účinného větrání učeben – ekohlídka v každé
třídě
·
důsledné zhasínání
nepotřebného svítícího osvětlení – ekohlídka v každé
třídě
·
výměna žárovek a zářivek
za úsporné – 50% do roku 2015
·
úsporné splachování na WC
– průběžně kontrola funkčnosti splachování alespoň 1krát
měsíčně
·
ekologický papír do
tiskáren a kopírek – 50% do roku 2010
Dlouhodobý cíl: 3. Vedeme
žáky ke zdravému životnímu stylu
Dílčí cíl 1) Žáci se
zdravě stravují
Ukazatel naplnění
cíle:
·
upřednostňujeme odběr
potravin od regionálních výrobců
·
zlepšit pitný režim dětí
ve školní jídelně – „zdravé nápoje“– 70% „zdravých“ nápojů do roku
2010
·
„ozdravění“ jídel ve
školní jídelně – snížit používání polotovarů do roku 2015
na 50% a jednou týdně zařadit
biopotraviny
·
maximální
zachovávání výběru ze dvou jídel – jedno jídlo je v nabídce jen
desetkrát za školní rok v odůvodněných
případech
·
„zdravé“ svačinky – 70%
„zdravých“ svačinek do roku 2010
·
besedy o anorexii a
bulimii – 1 beseda ročně pro žáky 8. tříd
·
vzdělávací akce a
projekty (přednášky, besedy, vaření) – 2krát během školní docházky
všichni žáci
Dílčí cíl 2) Žáci pečují o své zdraví
Ukazatel naplnění cíle:
·
bezprašné prostředí –
ekotabule, interaktivní tabule, bezprašné sedáky na podlahu –
50% tříd do roku 2012
·
vycházky a výlety do
přírody – všichni žáci 1krát školní výlet, 1krát vycházka
ročně
·
možnost pobytu žáků o
hlavní přestávce na relaxačním školním dvoře, ve sportovním areálu,
v okolí školy – podle počasí všichni žáci
·
relaxační koutky ve škole
– žebřiny, žíněnky, stolní tenis – 1 koutek na 1. stupni, 1
koutek na 2.
stupni
·
vybavení učeben
stavitelnými lavicemi a židlemi – 50% tříd do roku 2012
·
besedy nebo výukové
programy o návykových látkách – 2. stupeň všichni žáci během školní
docházky 1 beseda nebo 1 výukový program
·
besedy nebo výukové
programy na téma zdravý životní styl – 1krát během školní docházky
na 1. stupni a 1krát na 2. stupni
·
besedy na téma sexuální
výchova – dívky 5. ročníků, žáci 9. tříd
každoročně
·
zásady první pomoci –
1krát ročně všichni žáci
·
projekt „Zdravé zuby“ –
žáci 1. stupně každoročně
Dílčí cíl 3) Pečujeme o
životní prostředí školy a okolí
Ukazatel naplnění
cíle:
·
květinová výzdoba na
chodbách a ve třídách – 90% tříd, vestibul u hlavního vchodu a u
sborovny, do roku 2009
·
účast žáků na úklidu
školy a jejího okolí – 1krát všichni žáci v průběhu školního
roku
·
barevné dotváření interiéru chodeb a
tříd – od roku 2008
Dlouhodobý
cíl: 1. Do EVVO se zapojuje co nejvíce
pedagogů
Dílčí
cíl 1) EVVO je koordinována kvalifikovaným
pedagogem
Ukazatel
naplnění cíle:
·
jeden
pedagog je pověřen koordinováním EVVO na našem pracovišti, každé
za tří pracovišť má svého pověřeného koordinátora EVVO, kteří
navzájem úzce spolupracují
·
koordinátor
EVVO absolvuje Specializační studium EVVO nebo jiné školení
s environmentální tématikou
Dílčí cíl 2) Koordinátor
EVVO průběžně
proškoluje pedagogy na poradách a motivuje k dalšímu
vzdělávání v oblasti EVVO
Ukazatel naplnění
cíle:
·
nabídka vzdělávání –
1krát měsíčně aktuální informace a nabídky na nástěnce
ve sborovně
·
pedagogické provozní
porady – proškolení
pedagogů a motivace k účasti na vybraných akcích
·
účast 1 pedagoga
z 1. stupně a 1 pedagoga z 2. stupně na DVPP s tematikou
EVVO jednou ročně
·
efektivní metody a formy
práce – 50% pedagogů se zúčastní DVPP na dané téma do roku 2010
·
průběžné doplňování
vzdělávání koordinátora EVVO a spolukoordinátora
na 2. stupni na tematicky zaměřených akcích a seminářích –
dle nabídky, alespoň 1krát ročně
Dílčí cíl
3) Pedagogové spolupracují při realizaci EVVO
Ukazatel
plnění cíle:
·
společná realizace
projektů EVVO – 2krát ročně
·
při realizaci
celoškolních projektů plní pedagogové úkoly zadané koordinátorem
EVVO a vedením školy – 2krát ročně
·
zařazování vhodných prvků
ekologie do vyučovacích hodin u všech pedagogů – průběžně během
školního roku podle ŠVP